BŁĘDY MEDYCZNE

blad-lekarski-odszkodowania-asteria-warszawa

Błąd medyczny to zawinione przez lekarza lub pielęgniarkę działanie lub zaniechanie w leczeniu pacjenta, które jest sprzeczne z aktualną wiedzą medyczną i praktyką z zakresu medycyny.

Od lekarzy wymagana jest staranność wyższa niż przeciętna, ze względu na nieodwracalność skutków ewentualnego błędu oraz przedmiot zabiegu – organizm człowieka.

Specjalizujemy się w doradztwie i dochodzeniu dla naszych Klientów odszkodowań za błędy medyczne różnego rodzaju.

Pomożemy wycenić Twoje odszkodowanie

Skontaktuj się z nami wysyłając zapytanie. Bezpłatnie udzielimy wstępnych konsultacji. 

Jeśli jesteś ofiarą błędu medycznego:

Ikony błędy medyczne-14

Błędna diagnoza lekarska

Ikony błędy medyczne-15

Uszkodzenie przy zabiegu innego organu niż operowany na skutek niedbalstwa zespołu operacyjnego

Ikony błędy medyczne-16

Pozostawienie w organizmie elementu narzędzia chirurgicznego

Ikony błędy medyczne-17

Zakażenie pacjenta

Ikony błędy medyczne-18

Przeprowadzenie zabiegu bez zgody pacjenta

Masz nas zawsze pod ręką!

Nie wiesz jak ubiegać się o odszkodowanie ze względu na błąd lekarski?

Skontaktuj się z nami!

Zgłoś się po pomoc do nas!

Chętnie pomożemy znaleźć najlepsze rozwiązanie i uzyskać wysoką rekompensatę.

W prostych krokach złóż zapytanie do kancelarii i zaufaj naszemu doświadczeniu.

Zadzwoń do nas!

Informacja o konsultacji telefonicznej

Infolinia: +48 792 415 005

Wyślij swoje zapytanie!

Informacja o szybkiej odpowiedzi

Zadzwoń do nas!

Informacja o konsultacji telefonicznej

Infolinia:
+48 792 415 005

Wyślij swoje zapytanie!

Informacja o szybkiej odpowiedzi

Odpowiedzi na najczęstsze pytania

Zgodnie z treścią art. 4 ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty  (Dz. U. z 2008 r. Nr 136, poz. 857 z późn. zm.; ): „lekarz ma obowiązek wykonywać zawód zgodnie ze wskazaniami aktualnej wiedzy medycznej, dostępnymi mu metodami i środkami zapobiegania, rozpoznawania i leczenia chorób, zgodnie z zasadami etyki zawodowej i z należytą starannością”.

Jeżeli ten obowiązek nie zostaje spełniony, poszkodowanemu pacjentowi należy się odszkodowanie za błąd medyczny lekarza.

Błąd medyczny może dla pacjenta oznaczać szereg negatywnych skutków począwszy od  bólu fizycznego, cierpienia psychicznego, po kosztowane leczenie, rehabilitację, utratę możliwości pracy i zarabiania.

Podstawowym celem tego świadczenia jest kompensata i złagodzenie cierpień fizycznych i psychicznych doznanych przez poszkodowanego.

Sądy określając jego wysokość biorą pod uwagę w szczególności rodzaj, charakter i intensywność cierpień, czas ich trwania, ujemne skutki zdrowotne, jakie poszkodowany będzie musiał znosić w przyszłości. Znaczenie ma także poczucie nieprzydatności społecznej, bezradność życiowa, czy konieczność korzystania z pomocy innych osób w sprawach życia codziennego.

Przyjmuje się przy tym, iż zadośćuczynienie musi przedstawiać ekonomicznie odczuwalną wartość, ale nie może być nadmierne. Jego wysokość powinna zatem odpowiadać aktualnym warunkom i przeciętnej stopie życiowej społeczeństwa.

Odszkodowanie rekompensuje rzeczywiste straty poniesione przez poszkodowanego pacjenta np. koszty leków, opatrunków, wizyt lekarskich oraz wykonanych badań, koszty rehabilitacji, koszty zakupu sprzętu medycznego, koszty przystosowania mieszkania, koszty dojazdu do placówek medycznych.

Renta ta ma charakter okresowy i obejmuje przewidywany koszt, jaki poszkodowany musi ponieść na powtarzające się wydatki (np. leki, środki higieniczne opatrunkowe, rehabilitację).

Renta ta rekompensuje brak możliwości kontynuacji zatrudnienia albo rozwoju i awansu zawodowego.

Aby ubiegać się o odszkodowanie należy zgromadzić wszelką dokumentację medyczną oraz rachunki za leki, dodatkowe badania, dojazdy do lekarza, rehabilitację, utracone zarobki oraz inne wydatki jakie były związane z pogorszeniem zdrowia lub niepełnosprawnością.

Na tej podstawie występujemy z roszczeniami wobec szpitala.

Na wystąpienie z roszczeniem wobec szpitala poszkodowany ma trzy lata.

Jeśli jednak objawy niewłaściwych działań lekarskich dają o sobie znać znacznie później,  prawo określa 10-letni okres od momentu zdarzenia na uświadomienie sobie, czy w danej sytuacji błąd popełnił lekarz i dopiero od tej chwili na złożenie wniosku ma się trzy lata.